onsdag 18. februar 2009

... misjon

Min misjon er, tenker jeg:
- å påvirke andre til å mene det samme som meg
- å få andre til å forstå at jeg har rett
- å få folk rund meg til å se det samme som meg
- få folk til å forstå at de må snu og gjøre som jeg


Guds misjon er, tenker jeg også:
- å gjøre budskapet om Guds rike kjent i verden
- å gjøre Guds rikes gaver tilgjengelig for alle i denne verden
- at han sender sin sønn til oss og at Sønnen sender sin kirke til verden
- at Den Hellige Ånd driver kirken til å sende budskapet videre
- kirken sender mennesker som formidler budskapet i ord og handling


Neste tanke er en bønn:
Tilgi meg min svakhet og jeg ber om styrke til å fortsette.
Kjære Gud hjelp meg til å gjøre min misjon mindre og din misjon større.
Jesus, takk for at du har gått foran oss og nå går sammen med meg.
Jeg ber om Den Hellige Ånds ledelse i ord og handling.

Ingen kommentarer: